Füzesabony Város honlapja

Elektronikus ügyintézés Nyomtatás E-mail
A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.) lehetőséget biztosít a közigazgatási hatósági eljárások során - a jogszabályokban meghatározott kivételekkel - az elektronikus kapcsolattartáshoz.

Az elektronikus közszolgáltatásokról szóló 2009. évi LX. törvény, a hivatalos iratok elektronikus kézbesítéséről és az elektronikus tértivevényről szóló 2009. évi LII. törvény, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.) értelmében a hatóságok állampolgárokkal folytatott kommunikációjában a központi rendszert (KR) lehet kizárólag dokumentumértékű kommunikációra igénybe venni, és kizárólag az Általános Nyomtatvány Kitöltő (ÁNYK) segítségével kitöltött űrlapok használatára van lehetőség.


KÉRELEM BENYÚJTÁSA ELEKTRONIKUS ÚTON

  1. az Általános Nyomtatvány Kitöltő (ÁNYK) letöltése és telepítése
  2. A kitöltő program működésének feltétele a telepített JAVA futtatókörnyezet (Java Runtime Environment) 1.5 vagy ennél frissebb verziója.
    Letölthető a java.com címről. (Segítség a Java telepítéséhez)
  3. az elektronikus ügyintézés keretében használható nyomtatványok letöltése
    (Dokumentumtár->e-Ügyintézés->e-Nyomtatványok)
  4. a letöltött nyomtatvány telepítése
  5. az ÁNYK elindítása, nyomtatvány kitöltése
  6. a nyomtatvány megjelölése elektronikus küldésre
  7. a kérelem benyújtása a KR Általános Dokumentumfeltöltő szolgáltatása segítségével

    A kérelem befogadhatóságának feltétele, hogy a kérelmező rendelkezzen saját Ügyfélkapu regisztrációval, és a nyomtatvány "Törzslap 1. – A vállalkozás azonosításához szükséges adatok" részt pontosan (ügyfélkapus adataival megegyezően) töltse ki a nyomtatványon, vagyis CSAK SAJÁT NEVÉBEN JÁRHAT EL.

A KR működésével és az Általános Nyomtatvány Kitöltő program telepítésével, használatával kapcsolatos bővebb információt, segítséget a Kormányzati Ügyfélvonal 1818 -as telefonszámán kaphat (0-24 óráig hívható), illetve tájékozódhat a Kormányzati Portál eTananyag oldalán.


Okmányirodai ügyekkel kapcsolatosan tájékozódhat:

Magyarország.hu -  internetes okmányiroda ( időpontfoglalás, ügyindítás )